tirsdag 30. september 2008

Kapittel 16: Kort oppdatering, ingen ro til å skrive.

Siden forrige post har jeg forgjeves forsøkt å få snakke med Anthon Bruun, men han sitter i avhør og er ikke tilgjengelig.

Politiet vil ikke fortelle meg noen ting, men skal visst ha en pressekonferanse i morgen en gang.

Thorvald Jensen vil ikke svare på mobilen sin. Jeg mistenker at han har avledet meg en smule rett før arrestasjonen for at jeg ikke skulle snakke med Anthon. Spesielt virker det han sa om at harddisken var for hardt skadet litt misstenkelig, særlig etter at jeg ble forklart av en av mine lesere at harddisker tåler svært mye varme.

Det beste jeg kan gjøre er å gå til Mona Singsaker og vente der.

Kommer tilbake med mer. Vet ikke når.

7 kommentarer:

Svenn sa...

På kort sikt kan nok en tur til Mona Singsaker synes "som det beste du kan gjøre" ja! Men nattlige drømmescener om ponchoer på stranda til tross, tygg litt på denne: Mona + Guro = Sant? Anthon kan være lurt trill rundt.

Lars Gude sa...

Hm! Hvem sine føtter er det da i så fall?

Svenn sa...

Det er vel Guros føtter. Mona + Guro var sant! Noe er over. Jeg prøver stadig å kaste mistanke på Mona her.

Lars Gude sa...

Da er jeg med. Litt treg der. Som jeg var inne på på facebook, det er på tide å stille Mona Singsaker noen tøffe spørsmål. En detektiv får ikke mange venner. Kjærester er det enda verre med.

Har forresten vært på pressekonferanse. Intresante opplysninger. Skal møte Anthons forsvarer i ettermiddag. Tror ikke saken hans er håpløs. Får ikke skrevet en skikkelig post før i morgen.

Anonym sa...

En ting jeg undret på litt tidligere... Der er jo en minibank rett ved fontena, med overvåkningskamera. Det er vel ikke mulig å se helt bak til fontena på de opptakene, vel? Men jeg ville regnet med at politiet allerede har sjekket dette.

(Og til Svenn; Guro+Mona hørtes ikke helt usannsynlig ut...)

Lars Gude sa...

Jo. Det er riktig det med fontena. Fint med lesere med lokalkunnskap. Politiet har ikke noen slike filmopptak i sin bevisførsel til nå. Regner likevel at de har vært gjennom eventuelle opptak. Skal forhøre meg litt mer om dette.

Anonym sa...

Husk at jeg kan lese alt dere skriver...